مقالات

وجه تمایز شیلنگهای آب مهر شار و خروشان با شیلنگهای متفرقه

با سلام و عرض احترام و ادب خدمت همکاران و مشتریان گرامی.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با وجه تمایز شیلنگهای آب مهر شار و خروشان با دیگر شیلنگهای متفرقه در بازار بیشتر آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

طبق تحقیقات به عمل آمده و انجام تستها و آزمایشات مختلف،  بر روی چندین نمونه شیلنگ با برند متفرقه و بی کیفیت،  که از بازار تهیه گردید ،به نتایج زیر  رسیدیم که در ادامه مطلب با آن آشنا خواهید شد. هدف از انتشار این متن این است که هم خریدارکلی، و هم مصرف کننده واقعی، با عیوب و نواقص اینگونه شیلنگها آشنا شوند، تا هم اینکه تفاوت این نوع شیلنگها را با شیلنگ هایی با کیفیت و با ضمانت را بدانند، و هم خریدارن و مصرف کنندگان واقعی، آگاهانه، نسبت به انتخاب برند مورد نظر و خرید شیلنگهای قابل انعطاف اقدام نمایند. با تحقیقات و تست‌هایی که در واحد آزمایشگاه انجام شد، متوجه شدیم مواد اولیه ای که در این نوع شیلنگهای بی کیفیت و ارزان، مورد استفاده قرار می گیرد، به شرح زیر می باشد:👇👇👇

الف:

استفاده از تیوپ Pvc به جای EPDM

استفاده از تیوپ، یا همان زیره شیلنگ تولید شده، از موادی به نام PVC (پی وی سی)، به جای استفاده از مواد بهداشتی به نام EPDM ؟
حالا باید دید، که تیوپ یا زیره PVC پی وی سی چیست و چه معایبی دارد؟👇👇👇

  1. پی وی سی مخفف پلی ونیل کلرایدمی باشد، که یک ماده صنعتی سرطان زا می باشد، و به دلیل اهمیت شیلنگهای زیر دستشویی و پکیجی در استفاده جهت امر آب شرب،  استفاده از این ماده در صنعت تولید شیلنگ های آشامیدنی، بسیار مضر می باشد.
  2. تیوپ پی وی سی مقاومت زیادی در برابر سرما و گرمای آب ندارد ، به طوری که در برابر سرما می ترکد، و در برابر گرما شل می شود، و تیوپ خودش را ول می کند و قطعات پرس شده شیلنگی که از تیوپ پی وی سی استفاده شده است، در برابر گرما از داخل شیلنگ جدا شده و از ناحیه پرس شیلنگ در می رود، که منجر به خسارت خواهد شد.

نتیجه گزینه الف: در این نوع از شیلنگها خطر ترکیدن شیلنگ و در رفتن قطعات پرس شده از داخل شیلنگ با درصد بالا وجود دارد که موجب خسارت به مصرف کننده می گردد.

ب:

استفاده از قطعات با وزن سبک و آلیاژ برنج غیر آلانیز شده ، به جای آلیاژ برنج آنالیز شده.

به دلیل درک موضوع و تفاوت بین آلیاژ برنج آنالیز و غیر آلانیز،  به توضیح خلاصه ای در این زمینه می پرداریم:
برای تولید شمش برنج آنالیز شده در واحد ریخته گری، از درصد مشخص و استانداردی از فلز مس و روی، یعنی ۵۸/۵ درصد مس و ۳۸/۵ درصد روی،  به همراه درصد های ناچیزی از آلومینیوم و قلع و آهن و سرب (به دلیل استحکام شمش جهت بهتر تراشیده شدن  قطعات حاصله )  توسط مهندس بامدرک تحصیلی کارشناسی ارشد صنایع یا متالوژی استفاده می گردد.

این در صورتی است که در آلیاژ شمش برنج غیر آنالیز ، به دلیل گرانی فلز مس و به دلیل سودجویی ، درصد فلز مس را تا ۵۲ درصد کاهش می دهند، و در عوض آن، درصد فلز روی و سرب را اضافه میکنند، در نتیجه این سوداگری، شمش برنجی که از این درصدهای غیر استاندارد به دلیل سودجویی به دست می آید ، بی کیفیت بوده درنتیجه قطعات حاصله بعد از تراش این نوع شمش دارای معایبی همچون ترک خوردن و خورد شدن یکدفعه ای  مهره  بعد از نصب شیلنگ ، به دلیل عدم مقاومت مهره شیلنگ در برابر فشار آب می باشد،  که درنتیجه منجر به خسارت به مصرف کننده و خریدار می گردد.
جالب اینجاست، که در واحد به اصطلاح تراشکاری این شیلنگهای بی کیفیت و ارزان، به غیر از این که از شمش های غیر آنالیز شده استفاده می کنند، پا را از این هم فراتر گذاشته و قطعاتی با قد کوتاه و غیر کارشناسی برای مهره و دنباله (دنباله داخل شیلنگ جهت وصل کردن مهره به شیلنگ می باشد)و رابط برای مونتاژ شیلنگها آماده می کنند، که هیچ کدام از لحاظ ابعاد و ضخامت  تایید شده نمی باشد.

نتیجه گزینه ب : در این نوع از شیلنگها به علت نامرغوب بودن متریال قطعات ، بعد از پرس شدن ، به دلیل باریک بودن دنباله پرس شده،از داخل شیلنگ خارج می گردد،یا شیلنگ نشت می کند و یا  مهره داخل دنده در هنگام یا بعد از نصب شیلنگ می شکند ، و منجر به خسارت خواهد شد.

ج:

استفاده از شیلنگ با بافت ترکیبی.

زمانی که روی تیوپ شیلنگ بافت میخورد ، قرقره هایی از جنس سیم استیل یا آلومینیوم قرار دارند ،  که سیمها از قرقره ها جهت بافت شیلنگ خارج میشود.
در شیلنگهای ترکیبی برای مثال اگر ۷ قرقره سیم استیل قرار دارد ، این افراد ۲ یا ۳ قرقره را به جای سیم استیل از نخ نایلونی که به مراتب بسیار ارزانتر از سیم استیل میباشد قرار میدهند،  و چون رنگی تقریبا شبیه به سیم استیل دارد، تشخیص سخت می شود ، ولی کیفیت و قیمت پایین می آید.

نتیجه گزینه ج: در این نوع از شیلنگها چون چند رشته از نخ نایلون استفاده شده است در نتیجه روکش شیلنگ با کوچکترین تغییر و ضربه پاره می شود درنتیجه تیوپ شیلنگ نمایان میگردد و امکان پارگی و ترکیدگی تیوپ شیلنگ با درصد بالا وجود دارد که منجر به خسارت می گردد.

کلام آخر

صنایع اتصالات آب مهر شار و خروشان مفتخر است که با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و تایید شده و انجام آزمایشات مختلف در واحد آزمایشگاه صنایع اتصالات آب مهر شار ، بروی مواد اولیه ، و سپس وارد کردن این مواد اولیه به زنجیره تولید شیلنگهای بهداشتی ، رضایت شما مشتریان گرامی را جلب نموده است .امید است با عنایت به لطف پروردگار متعال و همچنین استفاده از نیروهای متعهد و متخصص که به کار گرفته ایم و همچنین با استفاده از دستگاه های به روز شده بیش از پیش به موفقیت های بیشتر و درنتیجه رضایت شما مشتریان گرامی نائل شویم.

با تشکر فراوان  از وقتی که برای مطالعه متن های فوق صرف نمودید.

خدمتگذار همه شما بزرگواران: قاسم میسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *